donderdag 31 juli 2008

Fietsen naar het Leekstermeer

De hitte mat me af en ik denk niet alleen mij........ 's Morgens lucht ik het hele huis en daarna gaan ramen en zonwering potdicht.
Ga ik met een boek in de tuin in de schaduw van de bomen zitten, dan val ik in slaap. En achter de pc in de tuinkamer zat ik gisteren te dommelen achter de pc.............
Gisteren zou het opnieuw 32 graden worden en ik heb het roer maar eens omgegooid en aan het eind van de morgen de fiets gepakt! Binnen 5 minuten zat ik in de vrije natuur met om me heen weilanden en boomwallen

en overal had ik een wijds uitzicht!
In de verte zag ik een roofvogel en langs het fietspad een ooievaar


Waterlelies in de sloten, mega-libelles zoemden om me heen en het windje maakte dat het op de fiets veel lekkerder was dan in de schaduw in de tuin of binnen in ons huis.
Het einddoel was het Leekstermeer, waar ik op een terras in de schaduw en wind een heerlijk broodje heb gegeten

Op de terugweg heb ik nog een grote omweg gemaakt en ja, niet alleen wij hebben meer vocht nodig .............

Mijn vocht heb ik vervolgens bij een vriendin gehaald en in haar grote schaduwrijke tuin hebben we gezellig bijgekletst.
Totaal heb ik bijna 20 km gefietst en ...... ik voel me gisteravond veel minder opgebrand dan dat ik thuis blijf hangen.

Geen opmerkingen: