dinsdag 16 juni 2009

090616. Onze verbouwing, afwerking buitenkant

9.45 uur: Woonden we pas in het noorden, dan kon ik de werklui, die hier nu bezig zijn, niet eens verstaan. Rasechte Groningers zijn vandaag op onze oprit neergestreken.
Ik dacht: ''oh, ze klikken er een afdekkozijn tegenaan en dat is het"
Maar nee, ze zijn zeker 2 dagen bezig en de oprit ligt vol met materialen en uitgebreide werktekeningen en volgens de man-in-het-blauw is het nog een hele puzzel om alles er op de juiste plek tegenaan te krijgen.

Of het allemaal meteen goed komt ..... ik vraag het me af (maar hoop het wel).
Het eerste wat de man-in-het-blauw vanmorgen doet, is de kozijnen nameten en meteen daarna wordt er druk gebeld. En jawel, de verantwoordelijke timmerman, Kees, verschijnt binnen know-time en ook hij staat te meten en te bellen.....
Vervolgens komt de uitvoerder van de bouw aangereden en kan ik mijn nieuwsgierigheid niet langer bedwingen en vraag hem of de afdekkozijnen misschien niet het goede formaat hebben, omdat ze allemaal opdraven.
Volgens hem is er niets aan de hand, maar ziet de man-in-het-blauw door als die losse onderdelen door de bomen het bos niet meer .....
Enfin, we hebben een bouwbedrijf waar we dik tevreden over zijn, dus uiteindelijk zal het allemaal wel goed komen. Ook hierin vertrouw ik blindelings op Kees, de timmerman.


Wordt vandaag zeker vervolgd ;-)

Geen opmerkingen: