zaterdag 7 november 2009

091107 Eetbaar hout

Van dochters met mannen en kinderen kreeg ik op mijn verjaardig dit symbolische cadeau:


Het ''echte'' cadeau zou opgestuurd worden;
18 oktober werd dit pakje gebracht:

Spannend !!!!!!!!!
En dit zijn ze, de stammetjes waar de komende 4 jaar af en toe paddestoelen aan gaan groeien.

Aan de stammetjes zit keurig een kaartje vastgemaakt met het ''hoe-en-wat"

De Shii-take is onder andere hier geent:

De Oesterzamstam ziet er zo uit:

Met zorg heb ik een plekje voor de stammetjes uitgezocht: ze moeten
* op een schaduwrijke plaats staan
* op een beschutte plaats
en ik had als 3e eis:
* ik moet ze goed kunnen zien.

Ze staan op hun definitieve plekje: zichtbaar vanuit de tuinkamer en ik zie ze ook als ik langs het paadje loop naar de kippen en de kas!


Ik verbeeld me dat ik al puntjes zie bij de Oesterzwamstam ......
Het zal wel verbeelding zijn, want de nachttemperatuur is toch vaak onder de 8 graden.

Helemaal vanzelf gaat het proces niet, want de Shii-take moet je - als de nachttemperatuur boven de 8 graden komt - af en toe in KOUD water dompelen.

Enne..... de eerste paddestoel wordt hier gemeld ;-)

1 opmerking:

jamesontheroad zei

paddenstoelen houden van vocht, ze staan te droog, denk ik, zoals ze nu staan 10 cm ingraven, dan zuigt het vocht uit de grond, maar vooral laten staan, opeens zijn ze er....hoop ik.