zondag 18 april 2010

100417; de voortuin is klaar voor de planten!

Zaterdagmorgen om 8 uur staan Manuel en Erwin al weer voor de deur.
Tegen de nieuwe aanbouw aan de achterkant mist nog een stuk terras en Erwin begint daar te scheppen.


Op het trottoir liggen nog nieuwe tegels en oude klinkers en kapotte klinkers en een hoop zand en ....
Het zand en het restant aan nieuwe tegels wordt naar achteren gereden; Ruud en René rijden ondertussen een paar keer naar de vuilstort met puin en kapotte stenen en als het trottoir weer leeg is, veegt Manuel de troep weer bij elkaar.

De betongaasmatten worden geplaatst

En als laatste wordt het vuil van de tegels geblazen. Op deze foto is duidelijk - nou ja, door het stof heen - te zien dat het gaas in 2 hoogtes is geplaatst.

In plaats van zand wordt er grit tussen de stenen geveegd en dat staat prachtig!

Vandaag heeft Ruud heel wat stenen in het paadje naast het huis verplaatst; wij willen daar de containers neerzetten. Aan het eind van de dag heeft hij de beuken nog wat water gegeven.
Zo af en toe pak ik de bezem om grit te vegen. Ik vraag me wel af of het grit niet te groot om tussen alle gaatjes van de klinkers op de oprit te vegen. Ik krijg het er niet tussen, maar misschien veeg ik wel niet goed.....

En ..... nu is het wachten op de planten!

Meer foto's van zaterdag staan in het fotoalbum
.

Geen opmerkingen: