dinsdag 28 september 2010

100930 Muscari latifolium

Gisteren op de Rodermarkt bij Baltus een serie bloembollen gekocht.
Omdat het er vrij veel waren kreeg ik er een leuke tas bij!

Tulpen plant ik altijd in potten; in het voorjaar staan onze terrassen er fleurig bij!
Deze zogenaamde verwilderings-tulpen krijgen na de bloei een handje mest en worden achterin de tuin gezet en zo krijg ik er ieder jaar meer potten met bollen bij. De bloei wordt na verloop van jaren toch wel minder en af en toe gooi ik een pot met bollen op de compostbak.
Om de bollen te drogen en te pellen, daar heb ik het geduld niet voor.

Wat het ook leuk doet in potten is het blauwe druifje! Vooral de soorten met klein blad zijn bij mij favoriet. Een zakje met muscari latifolium hoorde gisteren dus ook bij de aankopen!

Even wat info over dit druifje:
Dit prachtige soort wordt steeds populairder. De bloemcluster laat twee verschillende kleuren zien. Bovenaan zijn de steriele licht blauwe bloemen, onderaan de vruchtbare donker paarsblauwe bloemen. Deze bloem maakt dus zelf al een mooie kleuren combinatie. De plant groeit tot een hoogte van gemiddeld 25 cm en bloeit in april en mei.


Er staan nog meer bollen op mijn lijstje! Het voordeel van jarig zijn in oktober is, dat er o.a. altijd bollen op mijn verlanglijstje staan.

Geen opmerkingen: