zondag 26 april 2015

Samen op de fiets

Het plan is, dat Ruud en ik in de zomervakantie een fietstocht gaan maken langs de Loire of de Donau. We zijn ons nu aan het ''infietsen" en hebben vrijdag een tocht van 48 km gemaakt o.a. door de Onlanden, een vrij nieuw natuurgebied.
Ik citeer: Dankzij het natuur- en waterbergingsgebied De Onlangen, houden de bewoners van de omringende dorpen Peize, Eelde en Roderwolde, droge voeten tijdens hoog water. En bovendien heeft de Kop van Drenthe er hiermee een prachtig uitgestrekt natuurgebied bijgekregen, met een diversiteit aan vogels en andere dieren.

Amper op weg komen we langs een stalletje met o.a. stekken. tJa en dan moet ik altijd even kijken... Met 2 zakken rabarber uit eigen tuin tussen de snelbinders geklemd reden we verder. Halverwege de tocht was het tijd voor de lunch en ons broodje aten wij op bij de molen van Roderwolde. (Molen Woldzigt is gebouwd in 1852 en is nog regelmatig in bedrijf. Uniek aan deze molen is, dat deze zowel voor het malen van graan als voor het slaan van olie kan worden gebruikt.)


En vanaf mijn plekje zag ik een kraam met stekken staan.


Nu ben ik zo langzamerhand erg kieskeurig geworden, maar voor een lichtblauw bloeiende smeerwortel en een bijzondere kleur Lavatera maak ik graag plaats in de fietstas.


Rond Roden genoten we van de wilde bosanemonen!! Elk voorjaar gaan we de plekken, waar er veel staan, wel even langs!


48 km hebben we totaal gefietst en dat gaat me staat makkelijker af. Na thuiskomst ben ik nog 3 uur (rustig) de tuin ingedoken!




Geen opmerkingen: