woensdag 8 juli 2015

Stalletjes langs de weg

Staat er een stalletje langs de weg met groente of fruit, dan stap ik altijd even van de fiets. Zo heb ik o.a. al heel wat bundels verse rabarber gescoord voor leuke prijsjes ( zie mijn blog hierover ).
Afgelopen week kwamen we wel een heel bijzonder stalletje tegen: langs een bospad in de buurt van Schipborg stond een platte kar met daarop keurig uitgestalde potjes jam.


In 2 afgesloten dozen stonden open potjes jam met een lepeltje erin en ernaast stonden bakjes met toast (per 5 verpakt, zodat de toast niet oud wordt) om de jam te proeven. "Toetendoekjes" voor vuile handen, een afvalbak, visitekaartje met gegevens van de maakster, een schrift om een reactie in achter te laten en natuurlijk een gelddoosje. Zo'n uitgebreid stalletjes - waar werkelijk aan alles is gedacht - heb ik nog niet eerder gezien.


Nee, dit keer heb ik niets gekocht. Een van mijn hobby's is n.l. het maken van jam en dat terwijl ik zelf geen liefhebber ben van jam.....

Geen opmerkingen: