dinsdag 14 juni 2016

Jute tas pimpen met gehaakte bloemen

Vroeger heb ik veel gehaakt. Gordijntjes voor al onze ramen t/m zelfs het raam van de schuur. Kleedjes, bovenstukjes voor jurkjes voor de dochters en dan belandt de haaknaald in de kast.
Haken is weer ''in'' en ik heb na 30 jaar de haaknaald weer opgepakt.
Nee, niet met mijn ouderwetse haaknaald van vroeger, maar eentje die lekkerder in de hand ligt.
tJa, hoe ging dat ook al weer, dat meerderen en minderen.
Ik ben met bloemetjes begonnen. Maar wat doe je daarmee...
Er lag nog een jute tas te wachten tot ik hem op zou ''pimpen" en 1 + 1 = 2!
Zie hier het resultaat.
De eerste 2 tassen heb ik cadeau gegeven aan 2 vriendinnen, die er zichtbaar blij mee zijn!



Dit exemplaar houd ik zelf, want ik heb de bloemen op de tas geplakt en weet niet of ze wel stevig vast blijven zitten.



Mijn vriendin kocht 2 jute tassen op een rommelmarkt; ze zijn nooit gebruikt.
Dit exemplaar was aan beide kanten bedrukt met ''Buitenleven" en daarom heb ik deze tas aan beide kanten opgeleukt!
Ook dit exemplaar houd ik zelf, omdat het een handig klein formaatje is.


en dit is de andere kant. Ik heb er zelfs een sluiting aangemaakt. 



Ik heb al weer een voorraadje bloemen klaar liggen voor een volgende tas. Maar ............ ik geef ze alleen weg aan mensen die het waarderen, want het is best veel werk omdat elke bloem met de hand netjes en stevig op de tas genaaid wordt .

1 opmerking:

Unknown zei

Kun je op elke jute tas gehaakte bloemen vastnaaien of moet ik ergens opletten. Bijv gecoate tassen of juist niet?