vrijdag 19 december 2008

Dec. 2008, onze verbouwing van dag tot dag, week 3, van 15 t/m 18 december

Maandag 15 december: al vroeg rijden Ruud en ik naar Haarlem om mijn moeder te verhuizen; ondertussen gaat het werk in Roden aan de uitbouw gewoon door en als we 's avonds thuiskomen is er een begin gemaakt met de achtermuur.

Ik ben benieuwd hoe dat lijkt met de uitsparing van het raam erin, maar ja, ik moet nu eerst boodschappen gaan doen .....
Jammer, als ik thuiskom wordt de ''muur'' ingepakt tegen vocht en is het raam bedekt. De stenen zuigen n.l. vocht op en de bouw staat stil tot na de vakantie.

Ons uitzicht de komende twee weken:

De uitbouw op zich wordt niet zo groot: 4 / 2 1/2 meter, maar zoals op de foto's is te zien, komen er aan de korte kanten lekker grote ramen in, zodat we nu nog meer "tuin gericht'' komen te wonen en de kamer wordt - door alle extra ramen - superlicht!

Veel is er de afgelopen 3 weken nog niet gedaan; we hebben ''gaatjes'' gevuld voor het bouwbedrijf en op deze manier konden zij de eerste nota al versturen. Enfin, dit wisten we van te voren en we hadden ervoor kunnen kiezen om in januari pas te beginnen. Maar ach, deze weken hebben we nog geen hinder ondervonden van de bouw; alles gebeurde buiten het huis en nu kunnen ze na de vakantie meteen gaan breken.

Voor meer foto's klik hier

Geen opmerkingen: