zaterdag 3 januari 2009

090103 Tuindagboek; vogeltaart

Elk jaar zorg ik dat de vogels in onze tuin voldoende te eten hebben. Zo laat ik bijvoorbeeld zoveel mogelijk uitgebloeide bloemen aan de planten zitten voor de zaden; vooral de zaden van het IJzerhard zijn geliefd bij menig vogel. Wordt het kouder, dan ga ik bijvoeren en wanneer het tijd is voor de vetbollen, ga ik zelf aan de slag.
Zoutloos vet laat ik zacht worden in de magentron en daar roer ik wat scheppen vogelzaad doorheen.

Zie ik ergens een grote denneappel liggen, dan stop ik die in mijn tas. Ruud schroeft er thuis een haakje in en ik vul de denneappel met mijn vetbrij.

Reken maar dat de vogels er van smullen; de denneappel wordt echt helemaal leeggegeten!

Op mijn tuinclub plaatste iemand foto's van haar vogeltaart! Ik had nog een paar pakjes vet in de koelkast liggen en ben meteen aan de gang gegaan!

Leuk om ook eens cadeau te geven aan andere vogelliefhebbers!

Geen opmerkingen: