zaterdag 24 januari 2009

090124 Vogeltelling

Er rolt een mailtje van Vogelbescherming Nederland mijn mailbox binnen over de nationale vogeltelling. Leuk, ik ga meedoen! Wat zou het dan leuk zijn om de beide kepen en de goudvinken door te kunnen geven, die sinds een paar dagen weer dagelijkse gasten zijn in de tuin.


Elke dag strooi ik extra lekkere zaadjes op de voederplank

en schep ik er wat stukjes vet-met-zaadjes op

2 dagen voor de telling begeeft de paal van de voederplank het ...... Helemaal verrot.....
Gelukkig heeft Ruud niet alleen meteen begrip voor mijn 'probleem', maar bewaart hij van alles en nog wat. "Voor het geval dat ...."
In het poortje naast het huis staat nog een stevige paal en binnen de korste keren zit de plank weer stevig op de paal.

Ik licht Ruud bij met de zaklamp en zo is het 'probleem' binnen de korste keren weer opgelost!

Zaterdag 24 januari, de eerste teldag. Nog voor mijn ontbijt zet ik de nieuwe vogeltaart op tafel en loop ik met de bakjes vogelvoer de tuin in

Ik ga lekker achter mijn pc zitten en kan zo de tuin in de gaten houden.
De score - na 1 1/2 uur is:
1 ekster, 1 vlaamse gaai en 2 zwarte kraaien in de bomen van de achterburen; 4 merels, 1 roodborstje, 6 vinken, 3 koolmezen, 2 pimpelmezen, 1 huismus, 2 ringmussen, 2 turkse tortels, 2 houtduiven, 1 spreeuw, 1 goudvink, 1 groenling, 1 heggemus, 4 staartmezen en 2 kepen in onze tuin rond de voederplaatsen!
Totaal 18 soorten, mijn dag is weer goed.
Eigenlijk heb ik helemaal niet zoveel nodig om te kunnen genieten... dat stukje grond rond ons huis verschaft me heel veel plezier!

Geen opmerkingen: