donderdag 8 januari 2009

090108 Tuindagboek; winter

Oh wat knap ik op van dat winterse weer!!!Niks moe zijn en nergens zin in hebben en overal moed voor moeten verzamelen en futloos achter de pc hangen en 's avonds op de bank liggen slapen ....Met dit lekkere winterse weer stroomt de energie door mijn lichaam! En ik geniet van al die mooi berijpte of besneeuwde planten in de tuin, zoals deze aren van het lampenpoetsersgras

Een vorig jaar geplante pluimhortensia is - in verband met de verbouwing - in veiligheid gebracht en staat in een oude vuilnisemmer ''mooi'' te zijn.

Op weg naar de kippen kom ik langs dit stilleven

Zelfs van een eenvoudig potje kan ik genieten

't Is niet alleen genieten, natuurlijk is er ongemak: de verbouwing staat stil en de temperatuur in de kas moet in de gaten gehouden worden. Ruud vult steeds het petroleumkacheltje voor me bij, maar dat het zo hard gaat, dat had hij niet gedacht.Gisteravond: "het kacheltje en de jerrycan zijn leeg en de winkels dicht"Maar zoals meestal, weet Ruud hier weer iets op te vinden.... "Heb je nog dikke kaarsen?" Jawel, in de kelderkast staat nog een zak met oude verkleurde kaarsen voor het geval de elektra uitvalt.De kaarsen op een bakblik gezet en onze geimproviseerde kachel heeft de kas vannacht lekker vorstvrij gehouden!

Geen opmerkingen: