donderdag 22 oktober 2009

091020 Marjan's tuindagboek; de tuinkaboutertjes aan het werk

Twee kleindochters (Ruth van 9 en Lisanne 3 1/2) logeren een paar dagen in Roden. Echt mooi weer is het niet, maar het is droog.
Weet je wat, ik ga met de meisjes de zak met 100 tulpenbollen in potten zetten. Het is een zak met gemengde bollen, lekker kleurrijk op het plaatje te zien en speciaal door een kennis uitgezocht voor kweken in de pot.



De kindertuinhandschoenen zijn voor Lisanne nog te groot; dan maar weggooihandschoenen proberen



Ruth geniet, zij is een natuurmens!



Lisanne zorgt dat de bollen wat water krijgen en Ruth werkt stug door.



Ruth schrijft de stekertjes en voor beide meisjes staat er een pot met hun naam erin, klaar.

Elk jaar is het hetzelfde liedje: de blauwe druifjes beginnen in het najaar al groen te produceren.
Kwaad kan het niet.



In de kleinste potjes heb ik sneeuwklokjes staan; opgegraven uit de tuin van de buren, toen zij hun tuin ''op de schop'' deden. Ik hoop dat ze opkomen, want ik heb er de hele zomer niet naar gekeken en de aarde voelde behoorlijk droog aan toen ik ze vanachter de kas tevoorschijn haalde.
Als ze opkomen, lijkt het me leuk om de nieuwe buurvrouw haar eigen sneeuwklokjes weer terug te geven!

Geen opmerkingen: