zaterdag 9 januari 2010

100109. Een ijzige tip

Een lid van de tuinclub gaf - jaren geleden - deze ijzige tip door:
Als er vorst wordt voorspeld, vul ik een plastic vierkante bloembak met een laagje water. Vervolgens knip ik een mooi plaatje uit een servet en leg dat op het water. Ik laat dit 1 nachtje buiten in de vrieskou staan en klaar zijn ze. Binnen even ietsje laten ontdooien zodat ze makkelijk uit de bak glijden. Ik zet de tegels naast de voordeur of als kussentje op een houten stoeltje. Heel decoratief.


Marjan: vul melkpakken met water en zet er een enkele bloem of tak in; laten bevriezen, wat ontdooien en je hebt een mooie decoratie!

Gisteren heb ik een leeg pak van de karnemelk uitgespoeld en het schone pak apart gezet om het pak vandaag te vullen met water en een tulp.
Kan ik nergens dat schone, lege pak meer vinden...........
Met een cakeblik zal het ook wel lukken; alleen blijft de tulp drijven. Trouwens, het lijkt net een tulp in een doodskist....

Folie erover heen, buiten neergezet, wat oude tijdschriften erop om de sneeuw tegen te houden en nu maar afwachten ....


Wordt zeker vervolgd

Geen opmerkingen: