woensdag 14 juli 2010

100715. Kattensnor; Cleome

Oh, wat ben ik trots .......
Zeker 5 jaar lang heb ik voor ''nop'' zaad van de kattensnor gezaaid.
Eerst op de logeerkamer; bakjes op de verwarming; in het kastje van de Gamma; mijn eigen kas .....
Ik had de moed opgegeven en ik nam me voor nooit meer kattensnor te zaaien ....

Toen een tuinclublid in het forum van mijn tuinclub vertelde dat het zaad van haar kattensnorren opkwam, ging het toch weer kriebelen. "Waarom lukt het haar wel en mijn niet" En ik heb toch maar weer een zakje zaad gekocht, zo van: ''dit is echt de laatste poging"
En alles kwam op; onvoorstelbaar maar waar.........
De plantjes heb ik her en der in de achtertuin gezet; ruim van slakkenkorrels voorzien en nu ben ik zo trots, omdat de eerste plant in bloei staat.

Geen opmerkingen: