maandag 9 januari 2012

120110; hoera, de tuin in!

Ik kon het niet laten ............
Ik hoorde een vogel fluiten alsof het voorjaar is en kreeg zelf ook een beetje een voorjaarsgevoel: bollen die boven de grond komen, sneeuwklokjes die op springen staan...

Vanmiddag heb ik de tuinkleren aangetrokken en de snoeischaar gepakt en ben een uurtje aan het knippen gegaan.
Heel wat dode plantenstengels liggen nu in de groen container. Wel heb ik het blad laten liggen, stel dat het nog gaat vriezen....
De akelei is aan het groeien; de witte phloxen steken de neus boven de grond en sedumneuzen zag ik ook al verschijnen.
Tot mijn verbazing ontdekte ik knoppen in het roze longkruid en al een eerste bloemetje

en kijk hier eens.... (de naam is me ontschoten)

Deze helleborus deed het nooit goed in de tuin; hij stond op het vochtigste stukje. Afgelopen najaar heb ik de pol verpoot en zie nu eens: volop bloemen!

Het kan altijd nog, maar eigenlijk reken ik niet meer op vorst en sneeuw.

Geen opmerkingen: