zaterdag 4 februari 2012

120205; tractatie voor de vogels, leuk voor het oog...

Ik vond het zo'n leuk idee wat ik vorig jaar ergens zag: bekers met vet erin hingen aan leuke lintjes in een boom.
Ruud had nog oude bekers op kantoor staan en daar heb ik gesmolten vet met zaden in gedaan. Leuke lintjes opgezocht en Ruud, op dit moment mijn ''mantelzorger'' (ik heb tijdens onze wintervakantie mijn schouder uit de kom gekregen en moet de arm nog sparen) heeft ze voor me in de boom gehangen.
En nu maar wachten op de vogels .....

Mijn vriendin had het ook gedaan en vertelde dat er geen vogel op af kwam. Ze had er al pindakaas op gesmeerd, maar nee hoor .....
Vanmorgen zei Ruud: dat is logisch, de rand is te glad; er moet nog een stokje in....

Dus haalt mijn ''mantelzorger'' straks de bekers weer uit de boom, laat ik ze wat opwarmen en steek ik er een stokje in. Dan moet het lukken!

Enne... ik ga het komende jaar kleine bekers of leuke kopjes kopen bij kringloopwinkels, want in die joekels van bekers van mij moet me toch een vet....

Geen opmerkingen: