vrijdag 3 februari 2012

120203 IJzig mooi! IJsdecoraties!

Overgenomen van mijn tuinclub:

bevroren%20water.JPG

Als er vorst wordt voorspeld, vul ik een plastic vierkante bloembak met een laagje water. Vervolgens knip ik een mooi plaatje uit een servet en leg dat op het water. Ik laat dit 1 nachtje buiten in de vrieskou staan en klaar zijn ze. Binnen even ietsje laten ontdooien zodat ze makkelijk uit de bak glijden. Ik zet de tegels naast de voordeur of als kussentje op een houten stoeltje. Heel decoratief. Ingestuurd door Carine.

Marjan: vul melkpakken met water en zet er een enkele bloem of tak in; laten bevriezen, wat ontdooien en je hebt een mooie decoratie!

Gini: ik heb ook nog wat leuks, even opzoeken.

Dit heb ik vandaag gedaan, balonnetjes van ijsballen geplukt. Koud werkje, maar het resultaat is erg leuk. 's Avonds waterbalonnetjes gevuld en 's ochtends heb je ijsballen. Ik wil ze op een schaal leggen, maar het is nog niet klaar allemaal.

Ik wil namelijk ook waterbalonnetjes vullen met nootjes en droogbloemen e.d. voor in het ijs. Het kan nu, nu is het zomaar bevroren!

1 opmerking:

Gingini zei

Heee!! Ik zie mijn balonnetjes al op jouw logje voordat ik ze op m'n eigen logje heb gezet.. Je vond het echt wel leuk! ;)
Vandaag waren het allemaal sneeuwhoopjes trouwens.