zondag 28 november 2010

101128 Kas in de kas

Zaterdag hebben we 2/3 van de kas geïsoleerd. Met het speciaal daarvoor geschikte bubbeltjesplastic hebben we een kas-in-de-kas gemaakt. Ruim genoeg voor de potplanten en zo'n kas-in-de-kas scheelt stookkosten!

De agapanthussen had ik al onderdak gebracht, maar de grote kuipplanten, daar heb ik Ruud voor nodig.

Vorig jaar liet de olijf al zijn blad vallen; een teken dat hij te nat had gestaan. We hebben hem toen ook heel lang buiten laten staan, herinner ik me nog, wel tot die hevige sneeuwval.
Alle dode takken en takjes heb ik er in het voorjaar afgeknipt en de plant heeft zich redelijk hersteld. Die schade hoop ik nu te voorkomen.

Het kacheltje hebben we nog niet aan gehad; de planten die erin staan kunnen tot -5 vorst verdragen. Voor deze week wordt er meer vorst verwacht en dan steken we een pitje aan.

Nu niet vergeten om dagelijks de kas even te luchten!

Geen opmerkingen: