maandag 10 januari 2011

111001, Kippenstront en sneeuwklokjes en knoppen en....

Het eerste uurtje werken (lees genieten) in de tuin in 2011 zit er weer op!
Wat was dat heerlijk!
Het kippenhok moest nodig verschoond worden

dus zondagmiddag het ''goeie pak'' uitgetrokken en de tuinkleren aangeschoten.
Natuurlijk kon ik het niet laten om te kijken of ik de puntjes van sneeuwklokjes al zag verschijnen. En jawel, ze piepten de grond uit. Meteen heb ik het (natte) blad wat op de aarde lag weggehaald, zodat niet alleen de sneeuwklokjes de ruimte hebben om te groeien, maar ik de groei per dag goed in de gaten kan houden!

Vervolgens het jasje van de lampenpoetser maar iets gekortwiekt. Ik meen, dat ik rond deze lampenpoetser ook sneeuwklokjes heb geplant en door de lange slierten was de aarde rondom de plant niet meer zichtbaar.
Ja, ik weet het, het is de tijd niet, maar achterin de tuin heb ik nog een grote lampenpoetser staan die in stukken gehakt moet worden. Overleeft de gekortwiekte lampenpoetser de winter niet, dan is dat dus geen probleem, vervangers genoeg. En toen ik toch bezig was, heb ik de natte slierten van verschillende ooievaarsbekken ook maar tot de helft ingekort. Zo, het ziet er weer een stuk netter uit, terwijl er voor de vogels nog genoeg ''rommel'' ligt om tussen te wroeten.

Ruud wees me op de knoppen van de klimhortensia; die waren me nog niet opgevallen

Wel kijk ik - nu het overdag niet meer vriest - elke dag even naar de toverhazelaar. Ik ben benieuwd wanneer daar de eerste bloem verschijnt!

Geen opmerkingen: