maandag 11 mei 2009

090511. Onze verbouwing: weliswaar een maand later dan gepland.....

"Maandagmorgen om half 8 worden de kozijnen geplaatst", dat bericht stond vrijdagmiddag op ons antwoordapparaat. Ruud en ik hadden zoiets van: ''eerst zien, dan geloven". Maar jawel, maandagmorgen rijdt er een wagen met aanhanger met aluminium kozijnen voor. Weliswaar een maand later dan gepland, maar ik ben reuze blij!!!!!

Het eerste kozijn wordt geplaatst

En als ik in de lunchpauze met mijn fototoestel naar voren loop, ziet de gevel er heel anders uit:

Ook de strips waar de glaspanelen in bevestigd gaan worden, hangen voor een deel al aan de muur

Voor Ruud nog even een detailopname van het bevestigen van de strips

en nog even een foto van binnenuit genomen

Toen ik de foto hierboven geplaatst had, dacht ik: ''verdraaid, in dat kozijn - wat tegen de afvalcontainer ligt - zitten vakken"
De tekening erbij gehaald en jawel, de vakken van de muur zijn "doorgetrokken" in het voorraam van de uitbouw.
Bloos, bloos, ik wist wel dat op de tekening vakken in het raam getekend waren, maar ik heb me nooit gerealiseerd dat het raam er precies zo uit zou zien als op de tekening.
Ik dacht dus dat er één groot raam zou komen....
Ik moet zeggen, dat ik het raam-met-vakken wel erg mooi vind staan! In de bovenste 2 vakken komen trouwens ook glaspanelen en in de onderste 4 dus glas.


De glaspanelen worden doorgetrokken tot de voordeur.
Tussen glaspanelen en voordeur en om de voordeur heen komt nog een gestuukte rand.

Dit is het voor vandaag. Ik vermoed dat het zijraam nog in de uitbouw wordt gezet en vervolgens wordt de hele boel dan weer dichtgetimmerd met panelen.
Morgen komen de ramen in de achtergevel en wordt er glas gezet.
Woensdag volgen nog de glaspanelen en dan wordt het stokje weer overgedragen aan het bouwbedrijf voor de puntjes op de i

Geen opmerkingen: