maandag 31 maart 2008

080330 Marjan's tuindagboek; kikkers en padden

Aan het eind van de winter vraag ik me altijd af: ''zouden er nog kikkers in de vijver zitten?" Nou, die vraag is sinds gisteren beantwoord! Precies op dezelfde dag als vorig jaar verscheen de eerste kikkerdril in de vijver en elk uur zie ik meer kikkers en meer dril verschijnen. tJonge, wat hebben de kikkers het druk .........

Vanmiddag struikelde ik bijna over kikkers die op het terras bij de keuken zaten. De hordeur gaat nu meteen dicht als ik de keukendeur open laat. Bang ben ik niet van kikkers, maar om nu in huis op kikkerjacht te gaan, dat gaat me te ver.

Dit ongelijke span trof ik op het grasveld aan. Ik heb ze opgepakt en in de vijver gegooid: zo van: ''dan schrikken ze en laat de pad wel los" Niet dus, beiden kwamen weer boven water...... "Nou, dan zoeken ze het zelf maar uit"

In het Paasweekend heeft Ruud wat planken in de kas gemaakt
Lekker, nu kan ik wat meer spullen in de kas kwijt!

De zaden die ik bij kwekerij de Border heb gekocht, had ik al gezaaid.
Vanmiddag heb ik nog een uurtje staan zaaien: cerinthe, cuphea, cosmea, koriander, edelweiss

en heb ik onder de kuipplanten de slakken weggehaald.
Want als je zo'n bordje in de tuin hebt staan, moet je de tekst ook wel waarmaken........

Geen opmerkingen: