maandag 10 maart 2008

Mini-irissen

Een paar geleden had ik ze in de border gezet, de mini-irissen en ik wilde ze daar laten verwilderen. Na een paar jaar kwamen ze niet meer op...........
Dat kan kloppen, want vorig jaar las ik: jaarlijks opnieuw wat bolletjes planten heeft de voorkeur boven laten verwilderen.
Dwergirissen (bloei februari-maart) doen het ook goed in potten en dat heeft mijn voorkeur!
Ik vind dat ze in potten beter uitkomen dan in de border; de bloemen zijn maar iel en verdwijnen wat "in het niet" in de border. Langbloeiers? Nee, dat zijn ze niet.

Nog even een foto van een knop.

Ik heb vorig najaar nog meer bollen in potten geplant: tulpen, blauwe druifjes en de narcissen tete-a-tete. Deze laatste soort heb ik trouwens ook veel in de tuin staan; ik vind het leuke kleine narcissen, die lekker verwilderen!

Geen opmerkingen: