zaterdag 22 maart 2008

080322 Goudvinken en sijsjes

Afgelopen donderdag heb ik - met het oog op het winterse weer - mijn vogelrestaurant maar weer geopend. En ze weten ons te vinden! Misschien zijn de meeste mensen al gestopt met bijvoeren, want zulke grote getale vogels hebben we hier de hele winter nog niet gezien. Hordes vinken, mussen, kool- en pimpelmezen bezoeken de tuin en vandaag zit dit paartje goudvinken de hele dag op de voederplank. Elke vogel die in de buurt komt, wordt weggestuurd; wat een haaibaaien zijn het

De goudvinken, ja die herken je zo; maar gisteren heb ik mijn vogelboeken van voor tot achter en van achter tot voor doorgebladerd. Ik geloof dat de vogel die links op de volgende foto staat een vrouwtjessijs is, iets anders kan ik er niet van maken. Sinds ik donderdag weer voer heb opgehangen, bezoeken sijsjes en de onbekende vogeltjes, gezamenlijk de tuin.

Geen opmerkingen: