donderdag 5 maart 2009

090305. Onze verbouwing; slopen

Speciaal voor jou Ruud, even wat foto's ;-) Het is nu bijna 10 uur.
De steunbalk ligt nu vrij (volgens mij)

en het kozijn is verwijderd

10.30 uur: de sleuf wordt gezaagd

en om al teveel stof te vermijden is onze tuinslang aan het apparaat gekoppeld.
Om wateroverlast te voorkomen, wordt het water meteen weer weggezogen.

Op dit moment wordt het plafond van steundragers voorzien. Foto's volgen rond de lunchpauze van de timmerlieden.

13.00 uur: Volgens mij zit het niet mee; de steunbalken willen niet los.
Hoewel ....... misschien moet het ook wel stukje bij beetje om zo het hele huis niet in te laten zakken.

Nog even een paar foto's van binnenuit genomen:

Zo Ruud, jij bent weer bij. Voor mij roept de plicht (spreekuur Vluchtelingenwerk), dus tot eind van de middag geen nieuws van het verbouwingsfront.

17.25. Toen ik tegen half 2 wegfietste, zag ik dat de steunbalk er gemakkelijk tussenuit gehaald werd. Een goede voorbereiding is het halve werk!
En nu ziet de zijkant er zo uit:

Geen opmerkingen: