donderdag 26 maart 2009

090326. Onze verbouwing; schuifpui

Vandaag is er verder gesloopt aan de achterpui.

Wat komen daar een stenen vanaf

Maar zoals iedere dag: als het werk gedaan is, is de bouwplaats ook weer keurig opgeruimd!
En voor wie goed kijkt: de steunbalk is ook hier al bevestigd.


Regelmatig wordt me gevraagd: "ben je de verbouwing nog niet zat".
Als ik heel eerlijk ben .... NEE. De verbouwing gaat rustig (hoera, wel een radio aan, maar op normale sterkte) en gestaag door en vindt plaats aan de buitenkant van het huis.
Ik hoef geen moeilijke vragen te beantwoorden, want lopen de bouwers ergens tegenaan, dan nemen ze contact op met de architect.
Och, het is prima (tijdelijk) wonen in de achterkamer. Natuurlijk wel met beperkingen, want ik moet doorlopend opruimen, we kunnen geen eters vragen, we missen de grootste logeerkamer, overal in huis staan kasten en stoelen en tafelpoten en tafelbladen en meer dan 1 spelend en logerend kleinkind kan er niet komen.
Natuurlijk verlang ik er wel naar om de woonkamer in te richten; nieuwe meubels te kopen en de voortuin opnieuw te beplanten, maar we maken geen eindplanning. Dan ga je misschien lopen stressen.
Even een kijkje in onze woonkamer, oh nee werkplaats ...

Geen opmerkingen: