vrijdag 6 maart 2009

090306. Marjan's tuindagboek; corydalis en narcisen en .....

Vandaag regent het; jammer dan kan ik de tuin niet in.
Hoewel jammer, wie weet kom ik dan eindelijk eens door mijn berg strijkwerk heen .....
Uren ben ik de afgelopen week al in de tuin bezig geweest: oude plantenresten verwijderen; grassen knippen, de potten met bollen uit alle hoeken en gaten verzamelen en bij elkaar zetten en iedere dag maar weer wat overtollige aarde (van de verbouwing) over de tuin verspreiden.

Voor 2/3 ben is de achtertuin nu klaar. Het is nog wat kaal, maar dat duurt niet lang meer.
De Corydalis (helmbloem) komt al boven de grond! Vorig jaar bloeide hij eind februari al. Deze foto heb ik 19 februari 2008 genomen

en toen zat er al een knop in de plant. Nu - 6 maart - zie ik op 1 plek in de tuin alleen nog wat blad bovenkomen, terwijl ik ze op diverse plaatsen heb staan.

Tete-a-tete narcissen in de knop heb ik op het terras gezet.
Heb ik vorige week met liefde en geduld tig pollen met sneeuwklokjes uit de buurtuin gered en wat zie ik in mijn eigen voortuin....hebben ze de afvalbak over mijn eigen sneeuwklokjes heengezet.

Daar had ik niet opgerekend, omdat er afgesproken was, dat de bak op de grasstrook zou komen te staan.
Enfin, verder zitten er geen planten onder en over een maand is de bak weg en dan kan ik de uitgebloeide sneeuwklokjes toch nog opgraven om ze te delen

Geen opmerkingen: