dinsdag 7 juli 2009

090707; Rozen stekken

Zelf rozen stekken is helemaal niet zo moeilijk, lees ik in de tuinscheurkalender 2009.
Knip de top van niet bloeiende scheuten die net beginnen te verhouten, verwijder de onderste blaadjes en doop de stekjes in stekpoeder.
Steek ze in een pot of een bak met goede tuinaarde en zet ze in een koude bak.

Dat ga ik doen met mijn trosroosjes! Die bloeien dat het een lieve lust is!

Maar als ik boven de roosjes hang op zoek naar niet bloeiende scheuten kan ik die helemaal niet vinden .... Elke scheut draagt bloemen. Eens vragen op mijn tuinclub of een van de leden daar een oplossing voor weet.

Tussen de roosjes weven zich de bloemen van de ooievaarsbek Rozanne. Deze soort heb ik (gelijk met de rozen) gekocht op advies van en bij kwekerij de Border in Delden

Het blad van de Rozanne vind ik lelijk, het is wat vlekkerig; het lijkt op het blad van de kruipende grootbladige boterbloem (Ranunculus repens), maar zo tussen de rozen in, zie je het blad bijna niet.

Geen opmerkingen: