woensdag 8 juli 2009

090708; Onze verbouwing; afwerking van de vloer

De inrichting van de woonkamer wordt totaal anders dan de vorige.
Wanden (wit) en meubels (zwarttinten) zijn van een neutrale kleur en de accessoires moeten de kleur aanbrengen.
De accessoires kun je na een paar jaar in de doos voor de kringloopwinkel stoppen en met wat nieuwe potten en kaarsen kun je dan een heel andere sfeertje in je kamer brengen.

Terwijl in de kamer en keuken de plinten aangebracht worden, ga ik met mijn vriendin in Groningen shoppen. We kopen o.a. planten en potten

en de tuinkamer wordt voller en voller ....


Vanmiddag zijn kamer en keuken opnieuw in de lijnolie gezet en ik moet weer buitenom lopen van hal naar garage naar tuinkamer.
Ik loop even naar de brievenbus en stop de sleutels - om ze niet te verliezen - in mijn jas. Ik kom thuis, hang de jas in de hal, trek de deur achter me dicht, loop naar achteren en ..... kom tot de ontdekking dat ik geen sleutels heb meegenomen.
tJa, wat nu. Daar sta je dan met de stofzuiger in je hand.....
Bijna geen buur thuis en geen telefoon in de zak. Gelukkig is er toch nog een buurjongen thuis en daar bel ik vrienden en achterhaal zo het nummer van Ruud.
Die staat op het punt om naar huis te gaan en ik vermaak me een kleine 3 kwartier in de kas.
En tot mijn eigen stomme verbazing zie ik de lol wel van in!

De plinten zitten bijna tegen de muren, maar dat is - vinden wij - toch hier en daar met de Franse slag gebeurd. De baas zelf maar even bellen of zijn wij misschien te precies en willen we echt waar voor ons geld hebben?

Geen opmerkingen: