zondag 19 juli 2009

090720. Onze verbouwing; de inrichting

We zijn aan het inrichten!!!!!!
De zithoek is nog een 'rommeltje'; half augustus komt de nieuwe bank en de 2 stoelen en we zijn al driftig op zoek naar een laag tafeltje.

De twee oude banken heb ik ondertussen via Marktplaats verkocht. Iets wat ik niet had gedacht, want er worden daar meer dan 18.000 banken te koop aangeboden; alleen al rond een straal van 3 km om ons huis staan er een stuk of 15 banken te koop. Ik hoor wel, dat je je oude banken 'aan de straatstenen' niet kwijt kunt; 40 euro per stuk leveren deze 13 jaar oude banken ons nog op en ze worden begin augustus opgehaald.
Als de kamer helemaal is ingericht gaan we de verlichting aanpakken; tot die tijd doen we het met 2 goedkope lampen, snel even aangeschaft bij Ikea ;-)

Het oude ''kringloop'' servies staat weer in de grijsgeverfde grenen kast. De hoekkast moet nog geverfd worden en daar komt oud glaswerk in.

Door al die ramen was het wat lastig om een goede plek voor de tv te vinden; maar we zijn er uit (denken we). Even met de oude tv en een goedkoop kastje uitproberen of dat wat we in ons hoofd hebben (een kastje op wielen, wat Ruud gaat maken voor een - nog aan te schaffen - platte tv) ook praktisch is.

Ook het afgelopen weekend zijn we weer druk bezig geweest; donderdagavond hebben we de onderdelen voor een boekenkast gekocht en Ruud heeft het tussendeel vrijdag iets smaller gemaakt, zodat de kast precies naast het raam kan staan. Een kubus (rechts bovenin) was uitverkocht en ook de lampjes - die bovenop de kast komen -zijn pas in de loop van deze week weer voorradig. Maar dat mag de pret niet drukken, de dozen met boeken zijn weer uitgepakt en dat ruimt op de overloop en de logeerkamer weer lekker op!!!

Ik dacht dat ik veel te veel boeken zou hebben, maar de kast is groter dan ik dacht!
En dan kom ik tot de ontdekking dat ik helemaal geen overzichtsfoto heb van de oude situatie ....
Daar stond voorheen - van muur tot muur - een lage diepe lundiastelling met een brede plank er overheen.

En zo komen we stap voor stap een stukje verder!
En voor wie dit leest ;-) 10 oktober houden we - van 5 tot 9 uur - open huis; hierbij ben je van harte uitgenodigd!

Geen opmerkingen: