woensdag 22 juli 2009

090722; Shoppen en oppassen

Om de accessoires voor de woonkamer in de juiste kleur te kopen, heb ik een kleurenkaartje gemaakt, wat ik altijd bij me heb; want je weet maar nooit, waar je tegenaan loopt.

Bij loods5 in Sliedrecht zien we een leuke tijdschriftenhouder!
Als die nu eens in de juiste kleur paars is ..... even naar een lichte plek in de winkel lopen ..... kijken en vergelijken, maar helaas, weer niet de juiste kleur.
Zou er nog een rode tussenliggen? Jawel, de rode kleur is precies goed en de tijdschriftenhouder gaat in het winkelwagentje!

2 weken achter elkaar pas ik 2 dagen op kleinzoon Rutger (dochter en schoonzoon moeten werken en de kinderopvang start pas 1 augustus).
Ik pas vaak op een kleinkind, maar dan altijd bij ons thuis; het oppassen gaat er dan ''tussendoor''. Nu ben ik echt aan het oppassen en de eerste dag moet ik mijn draai wat vinden.
Maar dat lukt al snel.

Ik wandel heel wat af met dit vrolijke jochie en beiden genieten van de uitstapjes!
Het centrum van Amersfoort is op loopafstand van het huis van dochter en schoondochter en ik raak al aardig thuis is deze (voor mij nieuwe) stad.
En als Rutger slaapt, dan lees ik en bekijk woonbladen en ''oma'' bladen en wat zie ik in beide bladen langskomen ..... onze tijdschriftenhouder. En wat zo leuk is, het blijkt een ''wereldwinkel'' aankoop te zijn! Een deel van de opbrengst gaat weer terug naar Nepal naar de vrouwen die deze dingen maken. Eens kijken wat ze nog meer te koop hebben op importantstuff ; helaas werkt de link niet.

Nog even een paar foto's van het knulletje in zijn stoere korte broekje.

Hij is echt Hollands welvaren!

Als dank voor het oppassen krijg ik een boek (1953 van Rik Launspach)

maar eigenlijk moet ik met kadootjes richting Amersfoort vertrekken, als dank dat ik op dit heerlijke ventje mag oppassen ;-)

Amper in de trein op weg naar huis wordt er opgeroepen dat de bliksem in de leidingen ingeslagen is en dat de reis de nodige vertraging op zal lopen en dat we misschien over / uit moeten stappen en ....
Gelukkig kan ik in de trein blijven zitten en dit prachtige boek komt nu goed van pas; wat dat betreft had de reis nog veel langer mogen duren....

Geen opmerkingen: