zondag 7 maart 2010

100307 wintersport in eigen tuin

Wij (en wij, dat zijn de tuinontwerper, degene die het uitvoert, Ruud en ik) staan in de startblokken om de voortuin aan te pakken.
Na de verbouw - vorig jaar winter en voorjaar - wilde ik niet de hele zomer tegen een rommeltuin aankijken

en ik had er planten en struiken ingezet (die ik - voor de verbouwing van start ging - opgepot had).
En als je niets weg kan gooien, dan was mijn plan om die struiken en planten weer op te potten en vervolgens weg te geven.


Maar ja.......... die lange vorstperiode en steeds weer die sneeuw, die gooiden roet in het eten.
Als we geluk hebben, komt het loonbedrijf komende week de voortuin ontdoen van de grote struiken en de hazelnootboom en graven ze de paden.
tJa, en dan heb je geen keus. Dus gisteren hebben Ruud en ik de 6 pollen lampenpoetsersgras - die ik zelf wil bewaren - kort afgeknipt, uit de voortuin gestoken; in potten gezet en ruimte gemaakt in de kas, waar ze blijven staan tot na de nachtvorst.



En ook onze prachtige malus hebben we opgepot en in de kas gezet; nou ja prachtig .... het is nu een kaal boompje .....


Doe ik niets, dan worden ze door de grijper kapot gemaakt en nu - het is een gok - heb ik kans dat ik ze kan sparen.
Helaas, voor de rest van de struiken en planten is het ''over en uit''

En al zijn we maar een paar uur bezig geweest, dat voelde je wel weer in de spieren .......

Tussendoor hebben we even in het zonnetje koffie gedronken; we zeiden al tegen elkaar: ''op wintersport in eigen tuin''


Geen opmerkingen: