donderdag 25 maart 2010

100325; Start aanleg voortuin

Als afscheiding met de buren komt er een beukenhaag en komen er beukenblokken. Vandaag zullen de blokken beplant worden.
Om 8 uur ligt onze voortuin er nog kaal bij met hopen aarde op de plek waar de beukenblokken moeten komen (linksonder op de foto)

Manuel begint enthousiast aarde te verplaatsen naar de achtertuin; tjonge ik wist niet dat er nog zoveel aarde teveel op lag.
Als dat karwei geklaard is, begint Manuel zorgvuldig de tuin uit te meten en touwen te spannen

Jammer, ik moet vanmiddag spreekuur draaien bij Vluchtelingenwerk en mis het planten van de eerste beuk.
De blokken staan aan het eind op de kopse kanten van de borders.


Volgende week komt de beukenhaag erin; begin april de bestrating en vervolgens de beplanting.

Vandaag hebben we het beplantingsschema voor de voortuin ook gekregen.
Ik dacht dat ik de meeste planten wel kende, maar in het schema staan meerdere planten genoemd, die mij totaal onbekend in de oren klinken. Leuk om onbekende planten in je tuin te krijgen!
Vanavond ga ik deze planten en grassen eens opzoeken in het boek van Modeste Herwig

Link naar alle foto's van de renovatie van de voortuin:

Geen opmerkingen: