maandag 15 maart 2010

100315; Rooien voortuin

Toen ik vanmorgen beneden kwam, heb ik snel een bordje geschreven en in de toverhazelaar gehangen.
Vandaag gaat de voortuin n.l. op de schop en de enige boom die blijft staan is, de toverhazelaar.

Om kwart over 7 rijdt de grijper de voortuin in; van binnenuit best een indrukwekkend gezicht

Snel worden de eerste struiken uit de aarde getrokken

en terwijl de buurman van de hoek nog wat kruiwagens aarde wegschept, overlegt het loonbedrijf met Manuel (die de tuin aan gaat leggen) en die voor schooltijd nog snel even langskomt.

Aan het begin van de middag zijn de sleuven gegraven en ...... blijkt dat er op de tekening meer sleuven getekend staan dan er ruimte is om te graven. Stoep en de laatste tegeltrede vallen over elkaar...............
Ik heb zelf de meetlat er niet bijgepakt om e.e.a. na te meten; waar de misrekening zit, dat moet nog blijken.

Ik kan er niet mee zitten; waar gewerkt wordt vallen spaanders en ik heb er het volste vertrouwen in, dat een en ander weer rechtgetrokken wordt en we voor de zomer nog een prachtig aangelegde voortuin hebben!!!!!!!!

Ach, zegt de loonwerker: ''heeft u minder tegels nodig". Humor, want zo werkt het bij een tuinontwerper niet ......

Wordt vervolgd.

Meer foto's vind je hier (in mijn Picasa fotoalbum)

.

1 opmerking:

Corina zei

Spannend, hè - ik kreeg er buikpijn van, zo'n grote kraan in m'n tuintje. Maar goed, het moet eerst erger worden voor het mooi kan worden, toch? Succes!