woensdag 20 februari 2008

Sneeuw in februari

Deze week las ik op de tuinscheurkalender een uitspraak van Cor de Niet (uit: Tuin in de Branding, 2007)
Mijn vader zei altijd: "is februari zacht en puur, dan is't in maart weer koud en guur"
En mijn moeder voegde daar aan toe: "Wat februari uitdeelt, pakt maart weer af".
Bedenk toch elk jaar weer dat wat je vroeg plant, er gewoon veel langer over doet om groot te worden dan wat je laat neerzet.


Een rake uitspraak, maar het kriebelt zo ..........
Gistermiddag ben ik 1 1/2 uur in de tuin bezig geweest: ik heb een stuk border opgeruimd, uitgebloeide planten afgeknipt (van planten die het kunnen hebben) en de opgeruimde stukken heb ik van eigengemaakte compost voorzien. Ik was amper bezig of ik had al superkoude handen en voeten. Geen wonder, want toen ik meteen daarna op de fiets stapte om boodschappen te gaan doen, zag ik dat het maar 3 graden was.
Ik houd er eigenlijk helemaal geen rekening meer mee, dat het nog winter is en dat er deze maand nog sneeuw kan gaan vallen.

Toen ik wat in mijn foto-archief bladerde, werd ik onaangenaam verrast ..........

24 februari 2005

2 maart 2005
7 maart 2006
Nog meer sneeuwfoto's vind je in het fotoalbum

De sneeuwperiode van half februari 1979 die vergeet ik nooit. We waren 3 maanden daarvoor vanuit Lisse naar de kop van Drenthe verhuisd en raakten ingesneeuwd. Zoiets hadden we in de Randstad nog nooit meegemaakt. 2 dagen waren we van de buitenwereld afgesneden en de kinderen? Die genoten!

1 opmerking:

Unknown zei

Hoi mam,

dat heb je mooi gemaakt! Leuk om te lezen, al heb ik dan geen tuin...

Irene